Követelmények:
Félévi osztályozó vizsga 8. évfolyam
Készülni a Tk. 74. oldaláig. Az I., II fejezetek, Mf.:40. oldaláig kell.
Az osztályozó vizsga felépítése:
- rész: írásbeli feladatsor
- rész: szóbeli: az alábbi tételek közül kell húzni egyet
Tételsor:
- Németország fekvése, tájai
- Németország mezőgazdasága, ipara
- Lengyelország, Csehország
- Az Alpok, és a Kárpátok
- Szlovákia, Románia
- Hazánk helyzete a Kárpát – medencében
- Magyarország éghajlata, vízrajza
- Magyarország növénytársulásai, talajtípusok
- Magyarország természeti erőforrásai
- Közép – Európa természeti képei
Szorgalmi:
- A szorgalmi munkákat kézzel, vagy számítógépen írt A/4-es lapon
fogadom el.
( Azok a munkák melyekről kiderül, hogy teljes terjedelmében az internetről
másolták, jeles osztályzatot nem érdemelnek!)
- Terjedelme nem lehet sem rövidebb, sem hosszabb, mint 1-3 oldal.
(gépelve: 12-es betűméret, 1-es sorköz, a képek száma max.:2, mérete 4·4 cm)
- A szorgalmi munkák egész tanévben folyamatosan végezhetők, bármikor
leadhatók.
- Egy diáktól egy tanév során legfeljebb három szorgalmi munkát értékelek
jeles osztályzattal.
Témakörök:
- Az Alpok védett növényei, állatai
- Magyarország vízrajza
- Magyarország őshonos állatai
- Magyarország nagy tájegységei
- Alföldjeink nemzeti parkjai
- Hegységeink, dombvidékeink nemzeti parkjai
- Magyarország energiagazdasága
- A turizmus típusai Magyarországon
- Kunszentmiklós földrajza
- Magyarország mezőgazdasága
Minimum szint:
A továbbhaladás feltételei:
A tanulók:
- ismerjék Közép-Európa helyzetét a kontinensen;
- tudják felszínének kialakulását a felszínfejlődés általános törvényszerűségeivel magyarázni;
- vizsgálják az éghajlatokat, valamint az azokat kialakító és módosító tényezőket;
- jellemezzék a folyókat az éghajlat és a domborzat összefüggésében;
- ismerjék a talajokat az éghajlat és a természetes növénytakaró összefüggésében;
- ismerjék az országok természet- és társadalomföldrajzi jellemzőit;
- tudják, hogy melyek az egyes régiók fő környezeti problémái, s milyen megoldások kínálkoznak a környezetkárosítás elkerülésére;
- legyenek képesek az információforrások által nyújtott ismereteket feldolgozni és rendszerezni;
- a hazai tájakhoz való kötődés érdekében ismerjék meg természeti és társadalmi értékeinket;
- vegyék észre a természeti környezet változásainak társadalmi hatásait; lássák összefüggésekben a környezetet veszélyeztető folyamatokat, azok forrásait, megelőzésük és megszüntetésük lehetséges módjait;
- tudják bemutatni hazánk társadalmi képének – népességének és településeinek –legfontosabb jellemzőit;
- ismerjék a népek, nemzetiségek, területi elhelyezkedését a Kárpát-medencében – kiemelten hazánkban;
- legyen áttekintő képük a népesség számának, összetételének, területi elhelyezkedésének időbeli és térbeli változásairól;
- lássák az összefüggéseket a természeti és a társadalmi környezet jellemzői és a településtípusok kialakulása, fejlődése, a településhálózat, az életmód között;
- tudják – térképi információk felhasználásával – bemutatni a hazai tájak legfontosabb természeti és gazdasági jellemzőit;
- ismerjék fel a hazai tájak életében összekapcsolódó természeti-társadalmi, környezeti kölcsönhatásokat;
- ismerjék és használják a legfontosabb topográfiai fogalmakat, kifejezéseket.