8. évfolyam

Követelmények:

Félévi osztályozó vizsga 8. évfolyam

Készülni a Tk. 74. oldaláig. Az I., II fejezetek, Mf.:40. oldaláig kell.

Az osztályozó vizsga felépítése:

  1. rész: írásbeli feladatsor
  2. rész: szóbeli: az alábbi tételek közül kell húzni egyet

Tételsor:

  1. Németország fekvése, tájai
  2. Németország mezőgazdasága, ipara
  3. Lengyelország, Csehország
  4. Az Alpok, és a Kárpátok
  5. Szlovákia, Románia
  6. Hazánk helyzete a Kárpát – medencében
  7. Magyarország éghajlata, vízrajza
  8. Magyarország növénytársulásai, talajtípusok
  9. Magyarország természeti erőforrásai
  10. Közép – Európa természeti képei

Szorgalmi:

  • A szorgalmi munkákat kézzel, vagy számítógépen írt A/4-es lapon

fogadom el.

( Azok a munkák melyekről kiderül, hogy teljes terjedelmében az internetről

másolták, jeles osztályzatot nem érdemelnek!)

  • Terjedelme nem lehet sem rövidebb, sem hosszabb, mint 1-3 oldal.

(gépelve: 12-es betűméret, 1-es sorköz, a képek száma max.:2, mérete 4·4 cm)

  • A szorgalmi munkák egész tanévben folyamatosan végezhetők, bármikor

leadhatók.

  • Egy diáktól egy tanév során legfeljebb három szorgalmi munkát értékelek

jeles osztályzattal.

Témakörök:

  1. Az Alpok védett növényei, állatai
  2. Magyarország vízrajza
  3. Magyarország őshonos állatai
  4. Magyarország nagy tájegységei
  5. Alföldjeink nemzeti parkjai
  6. Hegységeink, dombvidékeink nemzeti parkjai
  7. Magyarország energiagazdasága
  8. A turizmus típusai Magyarországon
  9. Kunszentmiklós földrajza
  10. Magyarország mezőgazdasága

Minimum szint:

A továbbhaladás feltételei:

A tanulók:

  • ismerjék Közép-Európa helyzetét a kontinensen;
  • tudják felszínének kialakulását a felszínfejlődés általános törvényszerűségeivel magyarázni;
  • vizsgálják az éghajlatokat, valamint az azokat kialakító és módosító tényezőket;
  • jellemezzék a folyókat az éghajlat és a domborzat összefüggésében;
  • ismerjék a talajokat az éghajlat és a természetes növénytakaró összefüggésében;
  • ismerjék az országok természet- és társadalomföldrajzi jellemzőit;
  • tudják, hogy melyek az egyes régiók fő környezeti problémái, s milyen megoldások kínálkoznak a környezetkárosítás elkerülésére;
  • legyenek képesek az információforrások által nyújtott ismereteket feldolgozni és rendszerezni;
  • a hazai tájakhoz való kötődés érdekében ismerjék meg természeti és társadalmi értékeinket;
  • vegyék észre a természeti környezet változásainak társadalmi hatásait; lássák összefüggésekben a környezetet veszélyeztető folyamatokat, azok forrásait, megelőzésük és megszüntetésük lehetséges módjait;
  • tudják bemutatni hazánk társadalmi képének – népességének és településeinek –legfontosabb jellemzőit;
  • ismerjék a népek, nemzetiségek, területi elhelyezkedését a Kárpát-medencében – kiemelten hazánkban;
  • legyen áttekintő képük a népesség számának, összetételének, területi elhelyezkedésének időbeli és térbeli változásairól;
  • lássák az összefüggéseket a természeti és a társadalmi környezet jellemzői és a településtípusok kialakulása, fejlődése, a településhálózat, az életmód között;
  • tudják – térképi információk felhasználásával – bemutatni a hazai tájak legfontosabb természeti és gazdasági jellemzőit;
  • ismerjék fel a hazai tájak életében összekapcsolódó természeti-társadalmi, környezeti kölcsönhatásokat;
  • ismerjék és használják a legfontosabb topográfiai fogalmakat, kifejezéseket.