Követelmények:
Félévi osztályozó vizsga 7. évfolyam
Készülni a Tk. 100. oldaláig. Az I., II.,III., és IV. fejezetek, Mf.: 65. oldaláig kell.
Az osztályozó vizsga felépítése:
- rész: írásbeli feladatsor
- rész: szóbeli. Az alábbi tételek közül kell húzni egyet.
Tételsor:
- Afrika felszíne, tájai, éghajlata, vízrajza
- Élet Afrikában
- Ausztrália és Óceánia felszíne, tájai, éghajlata, vízrajza
- Amerika fekvése, felszíne, tájai, vízrajza
- Éghajlati övezetek, talajtípusok, élővilág Amerikában
- Az Amerikai Egyesült Államok ipara és mezőgazdasága
- Ázsia fekvése, felszíne, tájai
- Ázsia éghajlata, élővilága, vízrajza
- Kína, Japán és India
- Délkelet – Ázsia országai
Szorgalmi:
- · A szorgalmi munkákat kézzel, vagy számítógépen írt A/4-es lapon
fogadom el.
( Azok a munkák melyekről kiderül, hogy teljes terjedelmében az internetről
másolták, jeles osztályzatot nem érdemelnek!)
- Terjedelme nem lehet sem rövidebb, sem hosszabb, mint 1-3 oldal.
(gépelve: 12-es betűméret, 1-es sorköz, a képek száma max.:2, mérete 4·4 cm)
- A szorgalmi munkák egész tanévben folyamatosan végezhetők, bármikor
leadhatók.
- Egy diáktól egy tanév során legfeljebb három szorgalmi munkát értékelek
jeles osztályzattal.
Témakörök:
- Nemzeti parkok Afrikában
- Ausztrália és Óceánia csodái
- Híres magyar Ázsia – kutatók
- Nemzeti parkok Ázsiában
- Európa fekvése, partvonalainak jellegzetességei
- Az Európai Unió kialakulása és felépítése
- A Benelux Államok
- Dél-Európa a fiatal Európa
- A délszláv államok
- Az éghajlatok és a gazdálkodási összefüggések Kelet – Európában
Minimum követelmény:
A továbbhaladás feltételei:
A tanulók:
- ismerjék a földrészek földrajzi helyzetét, szerkezetét, felszínét, éghajlatát, vízrajzát, talajaikat, egymásra hatásuk összefüggéseit és folyamatait;
- értsék, hogyan hat a természeti környezet az életmódra, a gazdálkodási lehetőségekre, a településformákra;
- tudják különböző szempontok szerint modellként vizsgálni a tipikus tájakat;
- ismerjék a kontinensek legjelentősebb országcsoportjainak, és néhány országának természeti és társadalomföldrajzi jellemzőit, jelentőségüket a Földön;
- tudjanak példákat mondani az emberi beavatkozások által okozott környezeti károkra és a megoldás lehetőségeire;
- értsék meg, hogy az egyensúlyi állapot fenntartásához nemzetközi összefogásra van szükség;
- alakuljon bennük a földrajzi információhordozók kiválasztására és használatára való képesség;
- legyenek képesek tájékozódni a különböző méretarányú földrajzi és tematikus térképeken;
- ismerjék az eligazodáshoz szükséges topográfiai fogalmakat, helyezzék el ezeket térképvázlatokon, mutassák meg az atlaszban, falitérképeken.
- használják a szakkifejezéseket, fogalmakat;